dinsdag 10 juli 2012

Fijne Foundations - vloeibaar, poeder of mousse?

Vandaag test ik voor jullie drie kruidvat foundations. een vloeibare foundation, een mousse en een poeder. Allemaal budget, want geen enkele van de foundations komt boven de 4 euro uit. Hoe werken ze en wat is de favoriet?




de drie producten.





Geopend zien de (veel gebruikte) foundations er zo uit:


de fondations geopend.
De bovenstaande foundations kosten een euro of 3, 4. Meer dan dat ben je niet kwijt voor een tube.
Essence heeft overigens ook een relatief nieuwe foundation die zich aan zou passen aan de kleur van je huid, maar voor de prijs waarvoor je hem kan kopen denk ik niet dat je er veel van moet verwachten.

We beginnen met het gezicht zonder enige vorm van product erop, op de ogen na.

zonder foundation
Zoals je ziet heb ik met mijn huid niet veel te klagen, op een paar plekjes op neus en voorhoofd na, en wat wallen onder de ogen valt het allemaal ontzettend mee.

Eerst testen we het poeder - je bedenkt je van tevoren natuurlijk al dat het niet veel dekking zal geven. 

met poederfoundation
Zoals je ziet doet het poeder wel iets, mijn wallen zijn iets minder zichtbaar en de huid is wel zichtbaar minder glimmend dan zonder poeder, maar veel dekking geeft het inderdaad niet.

De mousse is mijn persoonlijke favoriet, makkelijk aan te brengen en je krijgt het niet makkelijk in je kleren. (belangrijk: de vloeibare foundation moet je echt niet op je kleren krijgen, het gaat er alleen met veel moeite nog uit!)
Voor het aanbrengen gebruik ik een foundationkwast van the body shop (van mijn moeder)

met moussefoundation
Ik hou van mijn moussefoundation. Als ik deze onder mijn ogen aanbreng heb ik geen concealer meer nodig. Hij maakt de huid meteen mat, is relatief makkelijk aan te brengen en hij voelt heel licht op de huid. Super!

Als laatste; de vloeibare foundation. Deze essence foundation was twee jaar geleden mijn eerste foundation. Toen nog in een andere verpakking, maar voor de rest is er niks veranderd.

met vloeibare foundation

Toen ik de foto maakte dacht ik zelf ook "ai. dat ziet er natuurlijker uit dan de mousse." Het dekt bijna net zo goed onder de ogen, maar geeft een natuurlijke, frisse uitstraling, die voor een bepaalde glow zorgt, wat bij de mousse niet zo is.
Heel praktisch vind ik een vloeibare foundation alleen niet. Het geeft veel meer troep dan een mousse, voelt plakkeriger aan en zoals ik zei, je moet het niet op je kleren krijgen.

conclusie: voor mij wint de mousse, omdat het zowel goed dekt, in één keer mat maakt als praktisch is om mee te nemen. Heel dicht daarop volgt de vloeibare foundation als het gaat om hoe goed het werkt, maar onderaan als het gaat om praktisch zijn.
De poederfoundation is voor mij een manier om mijn BB cream mat te maken, maar als losse foundation doet het niks voor mijn huid. Het poeder eindigt dus onderaan.

x Beau

heb jij een product gezien en wil je dat het wordt getest? laat een reactie achter en ik kijk ernaar!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten