maandag 9 juli 2012

review essence fix&matte translucent loose powder.

Als je werkt bij kruidvat, is het haast onmogelijk om alle producten te weerstaan. Zo belandde dit poeder, de essence fix&matte! translucent loose powder in mijn mandje. Veel bloggers en guru's gebruiken ook losse poeders, dus hoe goed is dit poeder?






Je ziet meteen dat het doosje niet veel speciaals is, gewoon een plastic doosje met doorschijnende onderkant. Op zich geen probleem, maar de verpakking had mooier gekund.
Wel legt het meteen goed uit wat het is. Een los, translucent poeder dat je gezicht mat moet maken.




Hierboven dus het poeder zelf. Om te zien niks bijzonders, gewoon een heel fijn wit poeder. Je kan het op de foto niet goed zien, maar er zit een plastic afscheiding met gaatjes tussen de bovenkant en de onderkant. Jammer dat er meteen veel te veel poeder doorheen komt en dat dan ook niet meer naar beneden gaat. 
Zoals je ziet komt er ook meteen veel poeder tussen de randjes terecht, wat voor het effect zorgt wat je hieronder ziet.



Niet heel praktisch dus, en al helemaal geen product voor onderweg, ik kan je garanderen dat je helemaal onder zit als je het hebt gebruikt.

De verpakking is dus helemaal niks, maar hoe goed werkt het product?
Van mijn Garnier BB cream (de "oude" voor normale huid) krijg ik het meest last van een glimmende, vettige huid dus die heb ik opgedaan voor de foto, en een beetje concealer onder de ogen.

zonder poeder, met BB cream en concealer

Zoals je ziet valt het redelijk mee met het glimmen, je ziet het alleen goed op mijn voorhoofd en neus.

Met poeder, BB cream en concealer.
Hier met poeder. Het verschil valt alleen op mijn neus goed te zien, verder valt het nauwelijks op, hoewel ik een flinke hoeveelheid van het poeder heb opgedaan.

Het voelt ook meteen niet lekker aan, na het aanbrengen voelt mijn huid veel te droog, vooral op mijn voorhoofd.

Conclusie: ik vind dit poeder zijn geld niet waard, ook al is het een koopje. Het kost nog geen drie euro, maar is ontzettend onpraktisch en werkt niet zo goed als je zou verwachten. 

Ben je op zoek naar een goedkoop, matterend poedertje voor je gezicht, dan raad ik wel een ander poeder van essence aan, een vast poeder. essence mattifying compact powder is wel heel prettig, praktisch en net zo goedkoop als de fix&matte.

x Beau

Geen opmerkingen:

Een reactie posten