zondag 15 juli 2012

Ik ben gek op.... mijn haarproducten!

Vandaag loop ik mijn favoriete haarproducten voor jullie langs - shampoo, conditioner, masker, hittebeschermer en olie. Je zal zien dat ik (zoals altijd!) redelijk goedkope producten gebruik, die je zelf ook gewoon kunt halen bij Kruidvat.
Voor de lol laat ik jullie nog even zien watvoor haar ik vroeger had, voordat ik het liet knippen. 



Ik heb veel shampoo's geprobeerd, vroeger gewoon de flessen die mijn moeder meenam, nu ook zelf (syoss, l'oreal elvive etc.). Laatst vroeg ik me af of steilmakende (stijl?steil?) shampoo's ook echt werken. antwoord: nee, niet bij mij. Ik had er een van Herbal Essences meegenomen, de supermodel straight shampoo en conditioner.
De shampoo deed dus niet wat hij beloofde, maar rook en voelde wel fijn, dus besloot ik hello hydration te proberen van Herbal Essences.


Wat een fantastische shampoo is dit! Hij ruikt naar kokosnootolie en je haar wordt er ontzettend zacht van.
Ik gebruik deze niet elke dag, maar eens in de twee of drie dagen, omdat het niet nodig is voor me om elke dag mijn haar te wassen.

Er zit helaas wel SLS en SLES in deze shampoo, wat weer niet goed is voor je hoofdhuid en haar. (Maar de meeste shampoo's zonder SLS en SLES zijn nogal duur.)
Als je echt actief probeert geen producten met SLS en SLES te gebruiken, is het niks voor jou, als je daar niet veel om geeft is het een perfecte shampoo!
Hij kost overigens maar ongeveer €2,60. Een koopje dus!



Van dezelfde lijn gebruik ik de Herbal Essences Hello Hydration conditioner, zo zacht, ruikt zo lekker, ik ben er gek op. De conditioner is iets duurder dan de shampoo, ongeveer €2,90. Ik probeer mijn shampoo en conditioner altijd tijdens acties te kopen, dan koop ik meteen twee shampoo's en twee conditioners, één set voor thuis en één voor bij mijn vriend thuis.

Af en toe kan mijn haar wel een maskertje gebruiken, als ik het bijvoorbeeld een beetje mishandeld heb. Ik gebruik mijn masker eigenlijk niet regelmatig genoeg, en maar af en toe. Deze staat er daarom al heel lang, maar is wel erg fijn. 

Mijn masker laat ik ongeveer 5 minuten zitten, dan spoel ik het weer uit. Hierdoor voelt mijn haar net nog een tikkeltje zachter en beter verzorgd aan. 

Dan heb ik nog een product dat mijn haar zachter moet maken (jawel, nog een!). Mijn syoss beauty elixir olie.


Van deze olie heb je maar een ontzettend klein beetje nodig om je haar mee te verzorgen. Ik vind het persoonlijk ontzettend lekker ruiken en het maakt mijn haar ook echt lekker zacht. Ik gebruik dit overigens nooit voordat ik met een föhn/steiltang gebruik, omdat ik een beetje bang ben voor de combi olie/hitte.
Deze olie kost €8,99 bij kruidvat, maar tijdens een "syoss 2 voor 6 euro" actie kun je er dus twee meenemen voor maar 6 euro. Dat is dus 12 euro korting. Nice!
Ik heb maar één probleem met dit product, en dat is dat één van de twee pompjes die ik heb lekt. Dan ligt er in mijn haarproducten-bak dus een vet, olie-achtig laagje onderin. Bahbah.

Ik moet altijd iets hebben om mijn haar te beschermen tegen de hitte van de steiltang. (stijltang/steiltang?) Daarvoor heb ik tijdens de L'oreal 2 voor 6 euro actie zowel de gladmakende spray als creme gekocht.

Allereerst de spray. Volgens mij gebruiken de meeste mensen een spray als ze hun haar tegen hitte willen beschermen. Dit is de L'oréal Paris studio silk&gloss hotstraight gladmakende spray (dat is een hele mond vol). De fles is min of meer doorzichtig, zodat je ziet hoeveel je nog hebt, en de geur doet me denken aan de geur van de producten die mijn kapster gebruikt.
Ik gebruik dit product nog niet zo lang, maar voor zover ik heb gemerkt werkt het goed, ruikt het lekker en is er weinig op aan te merken.
Het kost ongeveer 5,95 bij kruidvat, dus best een budget-product.

Omdat de actie 2 voor 6 euro was, heb ik er ook de gladmakende creme bij genomen.


Deze fles is niet doorzichtig. Je moet om hem te gebruiken de opening aan de bovenkant omhoog trekken en dan in de fles knijpen. Ik vind het product heel prettig, het ruikt hetzelfde als de spray maar maakt je haar ook nog eens extra zacht. Wel heb je veel meer van dit product nodig dan van de spray om je hele haar te bedekken. Daarom spray ik al mijn haar en doe dan deze creme nog over de gevoelige punten, bij mijn "pony" bijvoorbeeld.

Dat waren mijn favoriete haarproducten, ik hoop dat jullie ook eens wat van deze geweldige producten uitproberen en me laten weten wat je ervan vindt!

xBeau




Geen opmerkingen:

Een reactie posten